Vagoanele modificate ar putea atenua schimbările climatice eliminând CO2 din aer

Sistemele feroviare din întreaga lume ar putea contribui la atenuarea schimbărilor climatice și la eliminarea de CO2 din aer folosind vagoanele modificate care captează energia durabilă generată atunci când trenul încetinește sau frânează.

CO2Rail Company din SUA, alături de cercetători de la Universitatea Sheffield, din Anglia, lucrează la o tehnologie de eliminare a carbonului care să poată fi plasată în vagoane care vor fi atașate la trenurile existente.

Vagoanele modificate funcționează prin utilizarea unor admisii mari de aer care se extind până în siajul trenului aflat în mișcare pentru a transporta aerul ambiental într-o cameră cilindrică mare de colectare a CO2 și pentru a elimina nevoia de sisteme de ventilatoare consumatoare de energie, care sunt necesare în cazul operațiunilor de eliminare directă a dioxidului de carbon (DAC) staționare.

Aerul intră apoi într-un proces chimic care separă dioxidul de carbon, iar aerul filtrat iese apoi din spatele sau de dedesubtul vagonului și se întoarce în atmosferă, explică Tech Xplore.

După ce a fost captată o cantitate suficientă, camera este închisă și CO2 recoltat este colectat, concentrat și stocat într-un rezervor până când poate fi golit. Apoi este transportat în economia circulară a carbonului ca materie primă cu valoare adăugată pentru utilizarea CO2 sau în depozitele geologice din apropiere.

Fiecare dintre aceste procese este alimentat exclusiv de surse de energie sustenabilă generate la bord, care nu necesită un aport de energie externă sau cicluri de încărcare.

Vagoanele modificate cu tehnologie de la autoturismele electrice

Atunci când trenul frânează, sistemul său transformă inerția în energie electrică, la fel cum o face un vehicul electric regenerativ. În prezent, această energie este disipată în cazul trenurilor sub formă de căldură și descărcată prin partea superioară a locomotivei în timpul fiecărei manevre de frânare.

„În prezent, cantitatea enormă de energie durabilă creată atunci când un tren frânează sau decelerează pur și simplu se pierde. Această tehnologie inovatoare nu numai că va folosi energia durabilă creată de manevra de frânare pentru a capta cantități semnificative de CO2, dar va profita și de integrarea cu rețelele feroviare”, spune prof. Peter Styring, de la Universitatea din Sheffield.

Beneficii ale montării sistemelor DAC pe vagoane

Spre deosebire de operațiunile DAC staționare, care necesită suprafețe mari de teren pentru amplasarea echipamentelor și pentru construirea surselor regenerabile de energie care să le alimenteze, CO2Rail ar fi mereu în mișcare și, în general, nu ar fi văzut de public.

Impactul potențial al acestei tehnologii a fost recent dinamizat atunci când organizațiile europene de transport au anunțat că își iau angajamentul să tripleze utilizarea feroviară de mare viteză până în 2050 pentru a reduce călătoriile aeriene, care au emisii mari de CO2.

Naveta către locul de muncă ar putea salva planeta

Eric Bachman, de la CO2Rail Company, spune că „în medie, fiecare manevră de frânare completă generează suficientă energie pentru a alimenta 20 de locuințe medii pentru o zi întreagă, așa că nu este o cantitate banală de energie”.

„Înmulțiți asta cu fiecare oprire sau decelerare făcută de fiecare tren din lume și veți avea de aproximativ 105 ori mai multă energie decât produce barajul Hoover în aceeași perioadă, iar acesta a fost un proiect de construcție hidroelectrică care a durat șase ani și a costat 760 de milioane în dolarii de astăzi”, a continuat Bachman.

El a adăugat: „Imaginați-vă că urcați într-un tren în fiecare dimineață, văzând vagoanele modificate atașate și știind că naveta până la serviciu în fiecare zi ajută și la atenuarea schimbărilor climatice”, a încheiat el.

Cercetarea este publicată în secțiunea Future Energy a revistei Joule.

Articol interesant? Dă-l mai departe!

Lasă un comentariu