Anunțul de angajare care atrage atenția: O pizzerie caută „oameni care nu sunt proști”

Curiozitate.ro

O pizzerie din Statele Unite a devenit cunoscută în toată lumea după ce a anunțat că este în căutarea unui anumit tip de angajați.

Anunțul de angajare al pizzeriei Santino’s, o afacere de familie din Columbus, Ohio, a atras un interes ieșit din comun pe rețelele de socializare. „Acum angajăm oameni care nu sunt proști”, scria cu litere mari pe un banner amplasat în fața localului.

Cei mai mulți clienți care au văzut anunțul au fost amuzați, a spus Jayden Donigan, co-proprietara pizzeriei, pentru ABC News. „E mai mult umor decât altceva. Nu înseamnă că ne referim la cineva anume sau că suntem nepoliticoși”, a precizat ea.

Ideea s-a născut, însă, dintr-o experiență reală legată de procesul de angajare. Donigan a spus că ea și familia sa au decis acum două luni să pună bannerul după toată frustrarea acumulată în încercarea de a găsi angajați potriviți – candidații anteriori aveau un respect redus față de munca prestată, iar patronilor le-a fost foarte greu să găsească oameni buni.

Heather Stockton, manager la Santino’s, a spus pentru WBNS că a căutat un angajat care „să fie de încredere, să fie prompt și să nu vină la serviciu încălțat cu sandale”. Ea a adăugat că s-a ajuns la mesajul publicitar după ce mulți candidați nu s-au mai prezentat la interviul de angajare sau nu au tratat cu seriozitate sarcinile de serviciu.

Problemele conducerii de la Santino’s Pizzeria nu sunt întâmplătoare: restaurantele din Statele Unite se confruntă în această perioadă cu o lipsă de angajați, pe fondul cererii puternice de forță de muncă din alte sectoare economice și al concurenței ridicate din industria ospitalității, notează CBS News.

Serviciile de alimentație publică oferă de obicei salarii mici și puține beneficii, iar din această cauză se confruntă cu probleme mari de personal. Câștigul mediu pe oră în alimentația publică din Statele Unite a fost de 17,56 dolari pentru posturile de bază în decembrie, o lună în care de obicei se câștigă mai bine, potrivit datelor Departamentului Muncii.

Santino’s nu este prima afacere din Statele Unite care folosește un astfel de mesaj. Pets Gone Wild Resort, un serviciu de cazare pentru animalele de companie din Houston, Texas, a transmis aceeași idee în luna octombrie, iar patronul a declarat pentru CBS că bannerul l-a ajutat să angajeze un candidat foarte bun.

T.D.

Lasă un comentariu