Sistemul Autopilot de la Tesla a rămas în urmă în ceea ce privește implementarea în comparație cu concurenții săi. Spre deosebire de alte companii, Tesla nu a inclus un volan capacitiv, care permite șoferilor să confirme prezența mâinilor fără a aplica o presiune constantă.
În schimb, Tesla le cere șoferilor să întoarcă volanul la fiecare zece secunde pentru a da dovadă de vigilență sau pentru a reporni Autopilotul. De asemenea, sistemul utilizează o cameră de interior pentru a monitoriza acțiunile șoferului.
În cazul în care sistemul detectează un gest necorespunzător, Autopilotul se dezactivează, forțând șoferul să se oprească și să repornească. O actualizare de la sfârșitul anului 2023 a introdus un sistem strict de penalizare, în care, după cinci dezactivări pentru lipsă de atenție, serviciul este suspendat timp de o săptămână.
Unii utilizatori au evitat această actualizare pentru a preveni riscul de suspendare. Cu toate acestea, Tesla a modificat ulterior sistemul pentru a permite recuperarea unui punct în fiecare săptămână fără dezactivare.
Măsurile de siguranță ale sistemului Autopilot de la Tesla sunt stricte din cauza accidentelor din trecut în care au fost implicați utilizatorii sau sistemul în sine. Tesla a primit chiar interdicția de a utiliza eticheta Autopilot în Germania în 2020, deoarece aceasta ar putea induce în eroare cu privire la capacitățile autonome ale sistemului.