Supraviețuirea pe Lună este dificilă pentru mașini din cauza temperaturilor extreme și a lipsei atmosferei. O echipă de ingineri de la Universitatea Nagoya din Japonia, condusă de Dr. Masahito Nishikawara, a găsit o nouă modalitate de răcire eficientă a roverelor lunare.
Această tehnologie ar putea ajuta aceste vehicule să reziste mai mult timp și să exploreze mai mult. Luna cunoaște nopți geroase și zile toride care durează 14 zile pământene fiecare. Oscilațiile de temperatură, de la -173°C noaptea la 127°C în timpul zilei, reprezintă o provocare pentru roverele care nu au o atmosferă pentru a regla căldura.
Pentru a combate acest lucru, roverele tradiționale folosesc încălzitoare electrice pentru a se încălzi pe timp de noapte și sisteme active de răcire pentru a preveni supraîncălzirea în timpul zilei.
Problema este că aceste metode consumă foarte multă energie – principala resursă pe Lună, deoarece roverele depind de baterii încărcate de panouri solare.
O nouă inovație de la Universitatea Nagoya combină eficiența conductelor de căldură în buclă (LHP) cu pompele electrohidrodinamice (EHP). EHP utilizează curenți electrici pentru a controla fluxul de fluid refrigerant fără pierderile de energie ale supapelor mecanice, esențiale în comutarea între răcire în timpul zilei și izolare pe timp de noapte.
Acest sistem disipează eficient căldura în timpul zilei și izolează componentele pe timp de noapte, utilizând în același timp o cantitate minimă de energie.
Dezvoltarea nu numai că asigură supraviețuirea roverelor lunare în condiții extreme, dar maximizează și utilizarea energiei, revoluționând potențial modul în care se desfășoară misiunile lunare pentru o explorare mai durabilă și mai amănunțită a Lunii noastre.