De ce hainele din prezentările de modă sunt atât de ciudate?

În unele privințe, prezentările de modă sunt interesante. Totuși, piesele vestimentare ieșite din comun fac ca înțelegerea a ceea ce se întâmplă în spatele scenei de pe podiumuri poate fi o provocare pentru cei cei mai mulți oameni.

De ce designerii prezintă adesea piese care ni se par ridicole, atât de ciudate, încât nu le vom vedea niciodată în vitrinele magazinelor?

Deși este o întrebare care poate să le dea ușor de furcă celor care nu sunt obișnuiți cu acest mediu, răspunsul este mai simplu decât pare: „ciudățeniile” au rolul de a atrage atenția oamenilor la marca respectivă, care apoi va putea vinde produse vestimentare mai apropiate de gustul publicului larg.

Până la urmă, lumea modei servește și ca loc de exprimare artistică în care designerii se pot juca cu anumite concepte în hainele lor, promovând rezultate foarte curioase.

Practic, oricine urmărește o prezentare de modă ar trebui să se gândească la hainele expuse pe podium ca la niște obiecte expuse într-un muzeu. În acest fel, oricât de abstracte ar părea unele concepte, realitatea este că fiecare creație are în spate o sursă de inspirație, purtând cu ea o semnificație specială.

Având în vedere acest lucru, putem spune că ceea ce se arată pe podiumuri nu este neapărat o reprezentare exactă a ceea ce oamenii vor purta pe stradă, ci o modalitate creativă de a prezenta concepte care apar pe piață, în cele mai stridente accente.

De fapt, subiectul principal al atenției la fiecare dintre aceste evenimente reprezintă, de obicei, particularitățile fiecărei ținute. Cu alte cuvinte, culorile, formele, imprimeurile, lungimile, țesăturile și accesoriile folosite pot servi drept indicatori puternici a ceea ce va fi disponibil în comerț și va fi experimentat de consumatori în cabinele de probă ale magazinelor în viitorul apropiat.

Hainele de la prezentările de modă arată tendințele

Podiumurile servesc ca o reprezentare a noilor tendințe de pe piața modei. Acestea fiind spuse, rămâne întrebarea: de unde iau designerii acest tip de informații pentru a defini ce va fi la modă în viitor?

În practică, acesta este rezultatul unor cercetări, analize și studii efectuate asupra fenomenelor sociale ce pot fi observate pe stradă sau în anumite domenii de activitate.

La fel cum operele cinematografice pot avea un mare impact asupra a ceea ce vor purta oamenii, știrile din domeniul modei apar și ele ca o sursă de inspirație.

Prin urmare, noile tendințe fac referire la trecut, prezent și încearcă să prezică ce se va întâmpla în viitor prin intermediul obiceiurilor de comportament și de consum ale oamenilor.

Pentru că este o muncă foarte complexă, există profesioniști – supranumiți „vânători de tendințe” – care sunt în mare parte responsabili de efectuarea acestor analize și de filtrarea informațiilor considerate cele mai importante pentru a fi utilizate în mod corespunzător de către designeri.

Producătorii de îmbrăcăminte au nevoie de o platformă pentru a-și promova produsele în fața publicului țintă, iar prezentările de modă joacă un rol vital în marketing și în difuzarea tendințelor recente.

Prezentarea colecției de primăvară a Louis Vuitton, 2020. Foto: Vogue

Nimic nu este constant în modă și, din moment ce modelele și stilurile sunt mereu în schimbare, prezentările de modă contribuie la stimularea interesului publicului pentru a răspândi noutățile în materie de design și stil.

În cele din urmă, prezentările de modă contribuie la atragerea atenției publicului. Marketingul modei examinează tendințele, coordonează vânzările și promovează produsele.

Noutățile trebuie să fie promovate cumva, iar marketingul de modă este de obicei foarte eficient în informarea publicului despre schimbările recente din această nișă.

Participând la aceste expoziții, comercianții pot obține de la designerii implicați diverse informații despre diferite modele și stiluri de îmbrăcăminte.

Prin urmare, cunoștințele dobândite în cadrul acestor expoziții îi ajută pe comercianții cu amănuntul să încorporeze idei în magazinele lor.

Articol interesant? Dă-l mai departe!

Lasă un comentariu