Spune-mi cum dormi, ca să-ți zic ce probleme ai: ce indică ultimele cercetări despre somn

După 50 de ani de cercetări, eminentul cercetător al somnului de la Universitatea Stanford, William Dement, a spus că singura explicație solidă pe care o știe pentru de ce dormim este „pentru că adormim”. Iată ce au aflat cercetătorii despre somn.

Chiar dacă somnul poate fi, așa cum a spus un cercetător, „singurul comportament major în căutarea unei funcții”, în mod clar contează pentru sănătatea și bunăstarea noastră.

Dar îl facem bine? Ce spun cercetările despre poziția de dormit? Există o poziție corectă în care să dormi?

Majoritatea oamenilor preferă să doarmă pe o parte. Acest lucru este bine, deoarece cei care stau întinși pe spate sunt mai susceptibili de a dormi prost sau de a avea dificultăți de respirație în timpul nopții.

Ce au aflat cercetătorii despre somn

În cele mai multe cazuri, avem tendința de a ne mișca destul de mult în timpul nopții. Un studiu pe 664 de oameni care dormeau a constatat, în medie, că participanții își petreceau aproximativ 54% din timp în pat dormind pe o parte, aproximativ 37% pe spate și aproximativ 7% pe burtă.

Bărbații (în special cei cu vârsta sub 35 de ani) tind să fie cei mai neliniștiți, cu mai multe schimbări de poziție și mișcări ale brațelor, coapselor și  părții superioare a spatelui în timpul nopții. Acesta poate să nu fie un lucru rău, deoarece permiterea corpului să se miște în timpul nopții este în general o idee bună.

În timpul somnului, corpul tău va ține evidența oricărei dureri sau disconfort și își va ajusta poziția în consecință. Oferă-ți puțin spațiu pentru a te întoarce pe fiecare parte, spun cercetătorii.

A fi confortabil este cheia. Nu există nicio cercetare de calitate care să ofere dovezi clare pentru o „poziție optimă de somn”. Vârsta, greutatea, mediul, activitățile și dacă ești însărcinată, toate joacă un rol în care poziția de somn este cea mai bună pentru corpul tău.

În mod ideal, putem găsi o poziție care să ne ajute să dormim bine și una care să evite să ne trezim cu orice durere. Într-un studiu, persoanele care s-au odihnit într-o poziție în care există o rotație a coloanei vertebrale (cum ar fi poziția laterală nesusținută), s-au trezit cu mai multă durere dimineața.

Articol interesant? Dă-l mai departe!

Lasă un comentariu