NASA și Lockheed Martin au colaborat pentru a dezvolta X-59 Quiet SuperSonic Technology (Quesst), o aeronavă supersonică cu scopul de a sparge bariera sunetului fără a provoca un bubuit sonic zgomotos. Acest fenomen, cunoscut sub numele de „boom sonic”, este zgomotul puternic creat atunci când un obiect supersonic se deplasează prin aer.
Pe 12 ianuarie va avea loc prezentarea oficială a X-59. Avioanele supersonice normale generează bubuituri sonice, care pot fi percepute ca zgomote asurzitoare la sol. Acest lucru restricționează zonele în care aceste zboruri pot fi autorizate din cauza poluării fonice pe care o provoacă.
Prin minimizarea boom-ului sonic, X-59 urmărește să reducă poluarea fonică asociată zborurilor supersonice, permițând, eventual, utilizarea acestei tehnologii deasupra zonelor populate.
NASA a optimizat designul aeronavei pentru a atinge acest scop, iar Lockheed Martin, lider în domeniul aerospațial și al aviației, a fost ales ca partener principal pentru proiectarea și fabricarea avionului. În prezent, aeronava este construită la fabrica Lockheed Martin din Palmdale, California, cunoscută sub numele de „Skunk Works”.
Prezentarea publică a X-59 Quesst pe 12 ianuarie va permite oamenilor să vadă aeronava după vopsirea finală. Din punct de vedere fizic, X-59 are un design distinctiv, având un nas ascuțit, în formă de cioc alungit, cu o lungime de 11,5 metri. Acest design ajută la modelarea undelor de șoc produse în timpul zborului.
Aeronava măsoară aproximativ 30 de metri lungime și are o anvergură a aripilor de aproximativ 9 metri. Spre deosebire de parbrizele frontale tradiționale, X-59 nu are parbriz frontal.
În schimb, piloții vor folosi un sistem de viziune externă (XVS) care combină o cameră orientată spre față, un ecran de afișare în cabina de pilotaj și un software de procesare a imaginilor pentru a oferi o vedere îmbunătățită a liniei de vizibilitate.
X-59 este proiectat să atingă o viteză de Mach 1,4 (aproximativ 1.489 km/h) la o altitudine de 16.764 de metri. Acesta va fi echipat cu un motor construit de General Electric Aviation. După ce va zbura, aeronava va desfășura o campanie de cercetare pentru a colecta date despre modul în care oamenii percep bubuiturile sonice mai silențioase de jos.
Aceste date vor fi apoi folosite pentru a susține cererile de aprobare a zborurilor comerciale supersonice din partea autorităților de reglementare, cum ar fi Federal Aviation Administration (FAA).