Recent, Mercedes-Benz, renumitul producător german, a prezentat un nou sistem de frânare care promite să elimine necesitatea întreținerii pe durata de viață a vehiculului.
Înlocuind frânele tradiționale, compania introduce un disc fix, răcit cu apă, și un sabot circular care funcționează sincron cu motorul. Această schimbare înlătură etrierul clasic, tamponul aplicând presiune direct asupra discului.
Astfel, se anticipează că vor fi rezolvate diverse probleme întâlnite de șoferi, cum ar fi rugina discurilor de frână după perioade de inactivitate sau zgomotul generat în timpul frânării.
Odată cu acest sistem, designul vehiculelor se poate adapta pentru a include roți complet carenate, optimizând astfel aerodinamica. Din punct de vedere ecologic, inițiativa Mercedes-Benz adresează problema emisiilor de particule.
Sistemul colectează particulele de abraziune, în special oxidul de fier, într-un compartiment izolat. Acest lucru reflectă angajamentul companiei de a respecta viitoarele standarde europene Euro 7 privind emisiile de particule de la frâne și anvelope.
Totodată, noua tehnologie vizează reducerea fenomenului de fading, adică diminuarea eficienței frânelor la utilizare intensivă.
Este important de menționat faptul că particulele de uzură provenite de la frâne și anvelope constituie o sursă semnificativă de poluare, având de 2.000 de ori mai mult impact decât evacuările tradiționale, conform unui studiu din 2022.
Deși Mercedes nu a stabilit o dată precisă pentru implementarea noului sistem de frânare, este clar că această inovație reprezintă un pas important în domeniul auto.
Inițiativa are potențialul de a influența și industria vehiculelor electrice, care deseori reexaminează designul și componentele utilizate.