XPeng, un producător chinez de vehicule electrice, își propune să redefinească mobilitatea prin dezvoltarea unor mașini modulare care îmbină conducerea cu zborul.
Până în 2026, compania intenționează să lanseze în producția de serie aceste vehicule inovatoare care pot combina tehnologiile avansate pentru a satisface diversele nevoi de transport ale utilizatorilor. Modelul lor revoluționar, Aeroht, se bazează pe o arhitectură modulară.
Acesta constă dintr-un vehicul terestru și un modul aerian detașabil, asigurând flexibilitate maximă. Vehiculul terestru, utilizat ca un vehicul electric obișnuit, transportă modulul aerian către un loc de lansare.
Odată ajuns acolo, modulul se poate detașa pentru a efectua zboruri verticale folosind tehnologia EVTOL. Acest model permite funcționarea independentă a modulului aerian și include un design hexagonal rotativ și propulsie pliabilă.
Astfel, se obține o siguranță sporită, stabilitate în zbor și eficiență energetică datorită construcției din fibră de carbon. În plus, oferă suport cognitiv pentru planificarea traseelor aeriene și monitorizarea în timp real a aerianului, garantând aterizări precise.
Modulul terestru este un vehicul electric de teren alimentat de o baterie de 800 volți pe bază de carbură de siliciu, cu o autonomie impresionantă de peste 1.000 de kilometri.
Pe lângă transportul și reîncărcarea modulului aerian pentru până la șase zboruri complete, vehiculul poate parca în locuri obișnuite, adăugându-i practicitate.
Paralel cu această inițiativă, XPeng dezvoltă și un robot umanoid numit Iron, care participă în prezent la asamblarea vehiculelor electrice pe liniile de producție.
Acest robot, cu o înălțime de 1,73 metri și o greutate de 70 kg, dispune de peste 60 de articulații și 200 de grade de libertate, fiind alimentat de cipul XPeng Turing cu 40 de nuclee, capabil să gestioneze modele AI complexe.
Până în 2026, XPeng își propune să comercializeze acești roboți umanoizi pentru diverse aplicații, de la asistență personală până la servicii comerciale.