Mașini electrice: Harvard dezvoltă o baterie potențial revoluționară

Curiozitate.ro

Mașini electrice: Harvard dezvoltă o baterie potențial revoluționară

Cercetătorii de la Universitatea Harvard au dezvoltat o nouă baterie solidă care ar putea avea un impact transformator asupra industriei automobilelor electrice. Aceștia susțin că au depășit o problemă majoră a bateriilor tradiționale, finalizându-și cercetările într-un interval de timp semnificativ redus.

Cu toate acestea, este important de menționat că comercializarea la scară largă nu se află încă la orizont.

În domeniul vehiculelor electrice, cercetarea în domeniul bateriilor este în curs de desfășurare, având în vedere diverse obiective, cum ar fi un timp de încărcare mai rapid, o autonomie mai mare, o durată de viață mai mare și metode de reciclare îmbunătățite.

De exemplu, cercetătorii suedezi au dezvăluit în noiembrie 2023 o tehnică care permite reciclarea a 98% din litiul din bateriile electrice.

O echipă de la Școala de Inginerie și Științe Aplicate John A. Paulson de la Harvard a prezentat recent un proiect revoluționar privind bateriile, care a fost publicat în revista Nature Materials la 8 ianuarie 2024. Lucrarea lor de cercetare discută despre o baterie solidă care poate fi reîncărcată complet în doar zece minute.

În timp ce aceasta ar putea fi o revoluție semnificativă în teorie, este important de reținut că este destul de diferită de bateriile litiu-ion utilizate pe scară largă. În plus, această nouă tehnologie are potențialul de a fi reîncărcată de aproximativ 6.000 de ori.

Cercetătorii consideră că munca lor reprezintă un pas crucial către aplicarea practică a bateriilor cu stare solidă în mediul industrial și comercial. Bateriile cu anod de litiu metalic, în special, sunt foarte promițătoare, deoarece oferă o capacitate de zece ori mai mare în comparație cu cele cu anozi de grafit din comerț.

Acest progres ar putea crește drastic autonomia vehiculelor electrice. În timpul investigației lor, inginerii au abordat cu succes o provocare semnificativă asociată bateriilor cu anozi de litiu-metal.

În astfel de baterii, proiecțiile metalice cunoscute sub numele de dendrite se formează adesea pe suprafața anodului și cresc în interiorul electrolitului. Prin încorporarea în anod a unor particule de siliciu de dimensiunea unui micron, cercetătorii au reușit să împiedice formarea dendritelor.

În consecință, litiul aderă la particulele de siliciu într-un mod neted. În acest stadiu, echipa de la Harvard intenționează să continue să își perfecționeze designul bateriei prin cercetări și dezvoltări suplimentare. Numai după ce vor obține rezultate optime vor lua în considerare urmărirea comercializării la scară largă.

Dacă bateria lor se va dovedi a fi de succes, este de așteptat ca mulți producători de automobile să își exprime un interes puternic pentru adoptarea acestei tehnologii.

Lasă un comentariu