Ai încredere în roboți sau ai încredere în adulți? Pentru copii, alegerea se face rapid

Mulți adulți au sentimente contradictorii față de tehnologie din cauza expunerii lor la filme distopice precum Terminator. În timp ce unii sunt fascinați de progresul pe care îl reprezintă, alții sunt precauți în legătură cu potențialele sale riscuri.

Pe de altă parte, generațiile mai tinere cresc înconjurate de tehnologie precum ecrane și roboți, care fac parte integrantă din viața lor de zi cu zi încă de la o vârstă foarte fragedă. Ei au relații variate cu aceste mașini.

Cercetători din Suedia, Germania și Australia au realizat un studiu pentru a explora modul în care copiii interacționează cu roboții și cum influențează acest lucru învățarea și dezvoltarea lor. Aceștia au constatat că copiii tind să aibă încredere în roboți în detrimentul oamenilor atunci când vine vorba de dobândirea de cunoștințe.

Această preferință ar putea schimba modul în care educăm și cultivăm învățarea copiilor. La studiu au participat 111 copii cu vârste cuprinse între 3 și 6 ani care au vizionat videoclipuri în care agenți umani și roboți identificau obiecte cu precizie sau făceau greșeli.

În mod surprinzător, copiii au fost mai iertători față de roboții care au greșit, percepând aceste greșeli ca fiind accidentale. În schimb, adulții au presupus că aceste erori erau intenționate. Când au fost întrebați de la cine ar prefera să învețe și cu cine ar împărtăși secrete, majoritatea copiilor au ales roboții în locul adulților.

Cu toate acestea, cercetătorii recunosc că cadrul studiului, care implică ecrane și videoclipuri, diferă de interacțiunile din lumea reală. Vor fi necesare cercetări suplimentare cu schimburi în direct pentru a trage concluzii mai concrete.

Constatările studiului ridică întrebări cu privire la modul în care ar trebui integrată tehnologia în educația copiilor. Acesta subliniază importanța de a-i învăța pe copii să evalueze critic informațiile provenite de la roboți, care nu sunt întotdeauna fiabile.

Cercetătorii subliniază necesitatea unei înțelegeri mai profunde a motivelor pentru care copiii preferă roboții și a modului în care această preferință poate avea un impact asupra dezvoltării lor.

În general, studiul subliniază importanța de a îndruma copiii să aibă o abordare cu discernământ față de tehnologie, mai ales că aceștia sunt din ce în ce mai mult expuși la aceasta de la o vârstă fragedă.

În timp ce persistă incertitudinile cu privire la impactul tehnologiei asupra minților tinere, sunt necesare cercetări suplimentare pentru a înțelege mai bine nuanțele interacțiunilor copiilor cu roboții și modul în care acestea le modelează percepțiile și experiențele de învățare.

Articol interesant? Dă-l mai departe!

Surse și detalii suplimentare

Lasă un comentariu