Aceste lucruri te pot ajuta să te trezești simțindu-te grozav: ce spun oamenii de știință

Un nou studiu identifică patru factori cheie care fac diferența în a te trezi bine dimineața. Iată cum te trezești mai bine dimineața.

Echipa din spatele studiului spune că acești factori, independenți de genetica cu care s-a născut un individ, toți pot fi modificați într-o oarecare măsură, pentru a ne asigura că începem mai bine dimineața.

Un total de 833 de persoane au participat la studiu, dintre care majoritatea erau gemeni (acest lucru i-a ajutat pe cercetători să filtreze variațiile datorate geneticii). Pe parcursul a două săptămâni, aportul alimentar, activitatea fizică, tiparele de somn și nivelurile de glucoză au fost înregistrate, în timp ce voluntarii și-au evaluat, de asemenea, vigilența în mai multe momente ale zilei.

Cum te trezești mai bine

Primul factor care contează este profilul somnului: durata, timpul și eficiența somnului peste noapte. Somnul mai lung și trezirea mai târziu decât în ​​mod normal au fost ambele asociate cu o mai bună vigilență dimineață.

Al doilea factor a fost cantitatea de exerciții pe care oamenii le-au făcut cu o zi înainte. Niveluri mai ridicate de mișcare în timpul zilei (precum și mai puțină activitate fizică pe timp de noapte) au fost asociate cu un somn mai continuu și mai puțin perturbat, care, la rândul său, a prezis o vigilență crescută a participanților dimineața.

În al treilea rând, a fost micul dejun. Mesele de dimineață cu mai mulți carbohidrați au dus la un nivel mai bun de vigilență, în timp ce mai multe proteine ​​au avut efectul opus. Menținând aceleași calorii din mesele furnizate, cercetătorii s-au putut concentra asupra conținutului nutrițional a ceea ce a fost consumat.

În cele din urmă, o creștere a nivelului de zahăr din sânge după micul dejun – testată folosind o băutură lichidă cu glucoză pură – a fost asociată cu o vigilență redusă. Un răspuns scăzut al glicemiei, observat după ce participanții au mâncat un mic dejun bogat în carbohidrați, a îmbunătățit vigilența.

Cu alte cuvinte, modul în care organismul procesează alimentele este important, iar prea mult zahăr nu e bun.

Alți factori în joc în ceea ce privește vigilența zilnică au inclus starea de spirit și vârsta voluntarilor, deși acestea nu sunt la fel de ușor de gestionat ca ora la care te culci și ce mănânci la micul dejun.

Articol interesant? Dă-l mai departe!

Lasă un comentariu