Această vopsea ar putea ajuta la răcirea planetei: cum ar putea fi folosită chiar și de tine

Cea mai albă vopsea din lume este acum suficient de subțire pentru a fi folosită pe mașini, avioane și chiar pe nave spațiale. Vehiculele acoperite cu această vopsea ar putea ajuta la răcirea planetei.

În ultimii câțiva ani, cercetătorii au dezvoltat o vopsea atât de albă, încât reflectă cea mai mare parte a luminii solare pe care o primește. Lucrurile vopsite cu această vopsea ultra-albă sunt cu câteva grade mai reci decât temperatura ambiantă și ar putea fi folosită ca o modalitate de a răci clădirile fără electricitate.

Și nu doar clădirile, acum, datorită noilor inovații. Echipa a lansat o nouă versiune a vopselei care este mult mai subțire și mai ușoară, astfel încât să poată fi utilizată pe vehicule fără a afecta performanța acestora și oferind în continuare o răcire excelentă. Rețeta originală folosește nanoparticule de sulfat de bariu, pentru a reflecta 98,1% din lumina soarelui, răcind suprafețele exterioare cu mai mult de 4,5°C sub temperatura ambiantă.

Această vopsea ar putea salva planeta

„Pentru a atinge acest nivel de răcire radiativă sub temperatura ambiantă, a trebuit să aplicăm un strat de vopsea cu o grosime de cel puțin 400 de microni”, a spus profesorul Xiulin Ruan într-un comunicat.„Este în regulă dacă pictezi o structură staționară robustă, cum ar fi acoperișul unei clădiri. Dar în aplicațiile care au cerințe precise de dimensiune și greutate, vopseaua trebuie să fie mai subțire și mai ușoară”.

Noua vopsea este mai puțin reflectorizantă, la 97,9 la sută, dar are o grosime de doar 150 de microni. Este doar puțin mai groasă decât o foaie de hârtie. Grosimea și greutatea reduse au fost posibile prin îndepărtarea de nanoparticulele sferice și adoptarea unei substanțe diferite, nitrura de bor, cu o configurație spațială diferită.

„Nitrura de bor hexagonală are un indice de refracție ridicat, ceea ce duce la o împrăștiere puternică a luminii solare”, a adăugat Andrea Felicelli, doctorand la Purdue în inginerie mecanică, care a lucrat la proiect.„Particulele acestui material au, de asemenea, o morfologie unică, pe care o numim nanotrombocite”.„Modelele ne-au arătat că nanoplachetele sunt mai eficiente în recuperarea radiației solare decât nanoparticulele sferice utilizate în vopselele de răcire anterioare”, a explicat Ioanna Katsamba, o altă doctorandă în inginerie mecanică la Purdue, care a condus simulările pentru vopsea.

Noua vopsea este cu peste 60 la sută mai subțire decât cea anterioară, dar prin încorporarea unor buzunare de aer, ajunge să fie cu 80 la sută mai puțin grea. Un rezultat grozav.

Articol interesant? Dă-l mai departe!

Lasă un comentariu